De flesta tjänsteföretagare gör misstaget att sätta ungefär samma pris som sina kollegor i branschen, eller helst lite lägre. Man vill ju inte ha ett så högt pris att kunderna inte har råd, eller hur? Men hur vet vi vad kunderna har råd med, egentligen? Det viktiga när du sätter pris är hur du värderar dig själv. Om du inte sätter högt värde på dina tjänster så kommer inte dina kunder att göra det heller. Det lättaste i hela den här processen är det supersimpla bokningsamtalet där du ställer fyra enkla frågor som får kunden att vilja boka dig.
- Sätta rätt pris för just dig och dina tjänster
- Hur du benar ut alla fördelar dina kunder får när de anlitar dig och sätter ett ekonomiskt värde på dem
- Varför du aldrig ska tänka "fattigdomstankar" när du arbetar med dina kunder
- Dina olika prismodeller och hur du ska använda dem
- När ska du sänka priset, ge rabatter eller andra specialpriser?
- Och när ska du höja priset (överraskande svar!)
- Det supersimpla bokningssamtalet
- Hur du släpper förutfattade meningar angående prissättning
- 4 enkla frågor som du använder för att boka in kunderna
- Vad du ska göra om du känner dig osäker på en viss kund eller vid ett visst tillfälle
- Därför ska du glömma alla typer av lömska säljtekniker – de är inget för oss