För att kunna säkerställa att webbplatsen fungerar som avsett krävs att cookies sparas på datorn.

I den här modulen går vi igenom hur du blir en förebild inom din bransch. Du får strategier för att skapa förtroende och trovärdighet så att du kan bygga starkare relationer till dina potentiella kunder. Dessutom lär du dig en sak som är ännu viktigare. Tycker dina potentiella kunder om dig? Faktum är att om du inte är omtyckt så spelar allt annat ingen roll. Här får du tipsen, tricksen och hemligheterna som får kunderna att gilla dig.

  • Hur du etablerar dig som en välkänd och omtyckt expert inom din bransch
  • Hur du bygger förtroende över tid och de 6 nycklarna i att skapa kontakt
  • Strategier för att ta fram flera olika prisnivåer för dina tjänster
  • Hur du skapar informationsprodukter som bygger ditt förtroende och din expertstatus medan du ligger och sover
  • Trovärdighetsbyggare: Allt du behöver veta om visitkort, dina bilder, din hemsida, dina referenser, samarbetspartners och allt annat som skapar trovärdighet för dig
  • Hur du förvandlar främlingar till vänner och vänner till kunder. Plus hur du får inaktiva kunder att bli aktiva kunder igen
  • Hur du skapar flera olika nivåer i ditt tjänsteutbud så att du får fler kunder och tjänar mer pengar
  • Därför ska du alltid ha ett "alltid något att bjuda in till" erbjudande

 

Modul 1

De här grundprinciperna hjälper dig att ge dig mer energi så att du gör ditt bästa arbete, du kommer att känna dig starkare och mer inspirerad, du får en djupare relation till dina kunder, du kommer att känna sig framgångsrik och självsäker eftersom du vet att ditt arbete är betydelsefullt och kan förändra andra människors liv.

  • Röda mattan policyn®: Upptäck kundfiltreringssystemet som hjälper dig att bara arbeta med personer som är rätt för dig
  • Konsten att välja en huvudsaklig målgrupp och förstå deras problem och varför de köper det du erbjuder
  • Utveckla ditt personliga varumärke: Våga uttrycka dig själv fullt ut och förstå varför du kliver upp på morgonen och går till jobbet
  • Hur ska du prata om det du gör? Presentera dig på ett sätt som skapar en dialog och inte en monolog, utan att hålla en hisspresentation.

Modul 2

I den här modulen går vi igenom hur du blir en förebild inom din bransch. Du får strategier för att skapa förtroende och trovärdighet så att du kan bygga starkare relationer till dina potentiella kunder. Dessutom lär du dig en sak som är ännu viktigare. Tycker dina potentiella kunder om dig? Faktum är att om du inte är omtyckt så spelar allt annat ingen roll. Här får du tipsen, tricksen och hemligheterna som får kunderna att gilla dig.

  • Hur du etablerar dig som en välkänd och omtyckt expert inom din bransch
  • Hur du bygger förtroende över tid och de 6 nycklarna i att skapa kontakt
  • Strategier för att ta fram flera olika prisnivåer för dina tjänster
  • Hur du skapar informationsprodukter som bygger ditt förtroende och din expertstatus medan du ligger och sover
  • Trovärdighetsbyggare: Allt du behöver veta om visitkort, dina bilder, din hemsida, dina referenser, samarbetspartners och allt annat som skapar trovärdighet för dig
  • Hur du förvandlar främlingar till vänner och vänner till kunder. Plus hur du får inaktiva kunder att bli aktiva kunder igen
  • Hur du skapar flera olika nivåer i ditt tjänsteutbud så att du får fler kunder och tjänar mer pengar
  • Därför ska du alltid ha ett "alltid något att bjuda in till" erbjudande

 

Modul 3

De flesta tjänsteföretagare gör misstaget att sätta ungefär samma pris som sina kollegor i branschen, eller helst lite lägre. Man vill ju inte ha ett så högt pris att kunderna inte har råd, eller hur? Men hur vet vi vad kunderna har råd med, egentligen? Det viktiga när du sätter pris är hur du värderar dig själv. Om du inte sätter högt värde på dina tjänster så kommer inte dina kunder att göra det heller. Det lättaste i hela den här processen är det supersimpla bokningsamtalet där du ställer fyra enkla frågor som får kunden att vilja boka dig.

  • Sätta rätt pris för just dig och dina tjänster
  • Hur du benar ut alla fördelar dina kunder får när de anlitar dig och sätter ett ekonomiskt värde på dem
  • Varför du aldrig ska tänka "fattigdomstankar" när du arbetar med dina kunder
  • Dina olika prismodeller och hur du ska använda dem
  • När ska du sänka priset, ge rabatter eller andra specialpriser?
  • Och när ska du höja priset (överraskande svar!)
  • Det supersimpla bokningssamtalet
  • Hur du släpper förutfattade meningar angående prissättning
  • 4 enkla frågor som du använder för att boka in kunderna
  • Vad du ska göra om du känner dig osäker på en viss kund eller vid ett visst tillfälle
  • Därför ska du glömma alla typer av lömska säljtekniker – de är inget för oss

Modul 4

Det är nu som du kan börja marknadsföra dig. Men bara om du redan gått igenom de tre första modulerna. De är avgörande innan du börjar marknadsföra dig. Det är nu vi börjar arbeta med att ge dig och ditt företag uppmärksamhet som sedan gör att dina potentiella kunder kommer att testa din grund, bygga relation och förtroende för att sedan granska ditt pris och när förtroendet stämmer överens med priset på din tjänst så kommer kunden att inleda det supersimpla bokningssamtalet.

  • Hur du ska nätverka effektivt: Om du säger "Nätverka? Usch!", så kan du vara lugn. Med våra 3 enkla nycklar nätverkar du som ett proffs även om du tidigare tyckt att det varit obehagligt
  • 20 listan: Hur får du kontakt med personer som du inte känner? Det här är de 20 viktigaste personerna för dig och din framtid som kan påverka och ge dig uppmärksamhet mot din målgrupp. Du får en enkel struktur på vilka du ska kontakta och hur du gör det på rätt sätt
  • Kundtipsstrategin: Hur du får dina befintliga kunder att tipsa dig om andra som kan behöva din hjälp
  • Hålla kontakt strategin: Hur du ska hålla kontakten med dina befintliga kunder regelbundet för att bygga förtroende och skapa en ännu bättre relation, så att de tar kontakt med just dig när de behöver hjälp.
  • Föreläsningsstrategin: Hur du får uppmärksamhet genom att föreläsa inför din huvudsakliga målgrupp. Plus hur du får föreläsningsuppdrag, tips på att skapa innehåll till din föreläsning och hur du snabbt och enkelt tacklar pirr i magen (eller skräck!) innan föreläsningen
  • Skrivstrategin: Hur du skriver artiklar, blogginlägg och annat som ger dig uppmärksamhet
  • Webb och sociala medier strategin: Vad du ska göra för att få uppmärksamhet genom en målgruppsanpassad hemsida och via sociala medier

Plus mycket, mycket mer ...

Behöver du inspiration?

Varje månad skriver Peter ett eller två inspirerande brev om marknadsföring, försäljning och affärsutveckling. I brevet finner du tips, inbjudningar, erbjudanden och annat som kan inspirera dig som är tjänsteföretagare.

Tveka inte att påbörja din prenumeration! Brevet är kostnadsfritt och du kan avanmäla dig när du vill.

Prenumerera gratis