Gör det enket för dina kunder att anlita dig
Lyssna på kunderna och ge det de behöver för att sälja.
Hindrar du dina kunder att köpa dina tjänster?
Telia håller på att bygga ett fibernätverk där jag bor. Jag bor villa. Flera gånger så har jag pratat med Telia Villa Fiber och försökt få dem att förklara hur dom kommer att dra fibern in i huset. Kommer de att använda sig av en så kallad luftledning eller kommer dom gräva ner fibern? Dom kan inte svara på denna fråga. Jag har flera gånger bett om att de ska be deras entreprenör att komma över och titta och ge svar på denna enkla fråga. Telia har ett 10-tal personer i kvarteret 6 dagar i veckan 10 timmar per dag. Dom håller på att gräva upp trottoarer, klättrar upp på pålar och lägger ner hur mycket tid som helst.
Jag vill beställa. Jag vill bli kund. Jag har pengar att spendera. Men jag vågar inte.
Det är en enkel fråga som jag vill ha svar på – jag vill veta vilka eventuella skador det kommer bli på muren är runt min tomt. Eller hur jag ska få ner fibern från skorstenen till källaren där jag har mitt nätverk. Jag ställde frågan redan när en säljare (i tonårsåldern) höll ett litet informationsmöte förra sommaren och han hänvisade till deras webb. När jag ringde så sent som idag så kunde dom inte heller svara på det.
Det verkar som Telia är seriös med sin investering, i alla fall när jag ser hur många personer som gräver, hur många maskiner som är på gatan och hur mycket tid dom arbetar. Men att ge lite mer resurser till att hjälpa blivande kunder – nopp - där tar det stopp.
Jag tror inte att Telias Villa Fiber satsning kommer bli lönsamt för Telia hindrar mig att köpa...
Vilken information behöver dina kunder för att de ska våga köpa det du erbjuder?