För att kunna säkerställa att webbplatsen fungerar som avsett krävs att cookies sparas på datorn.

Få fler kunder genom att fråga efter kundreferenser

Ett av de bästa sätten att få fler kunder är att fråga efter dem.

Dina kunder är nöjd med dig och dina tjänster och de vill hjälpa dig.

När dina kunder säger:

"Tack för ett bra jobb!"
"Vad skönt att jag hittade dig!"
Eller när de ber om mer hjälp.

Fråga dem "Känner du någon annan som har samma problem som du hade som också skulle behöva hjälp?" Din kund vill hjälpa dig. Be om att få kontaktuppgifter till personen som din kund ger dig och ring den personen. Hälsa från din kund "Hej, Jag heter xyz och jag har fått ditt namn och nummer från abc. Han/Hon tycket att jag skulle ringa dig med anledning av (problemet).

Be inte din kund att ringa. Du måste göra det. För du vill inte att din kund ska känna sig tvingad att göra ditt arbete. Det kommer inte att hända. Tyvärr. Om du gör detta varje gång du träffar en av dina befintliga kunder så kommer du ganska snart få fler kunder.

Du kanske säger "Jag vågar inte, jag är ju ingen säljare". Helt fel och helt rätt! Du är ingen säljare och du ska inte sälja. Du är en tjänsteföretagare som hjälper personer med deras problem. Det är just DET du är. Du vill också hjälpa andra personer. Och för att kunna hjälpa andra så behöver du fråga efter dem. Om du frågar efter hjälp så kommer du att få hjälp. Jag lovar!

 

Behöver du inspiration?

Varje månad skriver Peter ett eller två inspirerande brev om marknadsföring, försäljning och affärsutveckling. I brevet finner du tips, inbjudningar, erbjudanden och annat som kan inspirera dig som är tjänsteföretagare.

Tveka inte att påbörja din prenumeration! Brevet är kostnadsfritt och du kan avanmäla dig när du vill.

Prenumerera gratis