För att kunna säkerställa att webbplatsen fungerar som avsett krävs att cookies sparas på datorn.

Kundtjänster!

Ibland undrar jag varför de finns...

Häromdagen så satt jag i bilen och då passade på att ringa till Fortnox. Jag är kund sedan årsskiftet och har inte fått allt klart för mig ännu.

När jag väl kom fram och ställde min fråga så hänvisade hon till deras webb. Jag förklarade att jag satt i bilen och inte kunde komma åt deras webbsida och att hon hade säkert koll och skulle kunna hjälpa mig. Men hon upprepade hela tiden att jag skulle besöka deras hemsida. Hon kunde inte hjälpa mig överhuvudtaget.

Antagningen kunde hon inget eller så var hon lat och inte ville hjälpa mig.

Nu efteråt så funderar jag på varför de har en levande person i telefonen när de lika gärna kan sätta upp en telefonsvarare som hänvisar till webben.

  • Hur tar din kundtjänst hand om dina kunder?
  • Eller hänvisar du dem till webben direkt eller försöker du svara på frågorna direkt?
  • Eller kopplar du samtalet till någon som kan?
  • Eller tar du kontaktuppgifterna och återkommer när du tagit reda på svaren / vem som kan hjälpa kunden?

Det är lika enkelt för en potentiell kund att gå in på din konkurrents hemsida som det är för dem att gå in på din hemsida...

Behöver du inspiration?

Varje månad skriver Peter ett eller två inspirerande brev om marknadsföring, försäljning och affärsutveckling. I brevet finner du tips, inbjudningar, erbjudanden och annat som kan inspirera dig som är tjänsteföretagare.

Tveka inte att påbörja din prenumeration! Brevet är kostnadsfritt och du kan avanmäla dig när du vill.

Prenumerera gratis