Kräver du betalat av dina kunder att de ska vara lojala?
Jag är kund hos NK. Eller rättare sagt jag VAR kund hos NK.
Idag fick jag en faktura på deras lojalitetskort - NK-Nyckeln. Jag ska alltså betala 150 kr för att vara lojal till NK!!!!?
Om jag tittar i min plånbok så hittar jag lojalitetskort till ICA, Coop, IKEA, Hemtex, Scandic, SAS Eurobonus, Hilton m.fl. Inget av dessa företag skickar mig en faktura för att jag ska vara kund hos dem. INGET! Men NK – "Vi får inte bjuda på årsavgiften" sägen en deras kundtjänst. Vem säger det? "Du får ju vår tidning helt gratis" Nu kom order gratis ur kundtjänst mun. Orkar inte förklara för dem vad gratis innebär. BMW, Merceds-Benz, Connoisseur, HOME m.fl. skickar sina tidningar helt gratis till mig för att de vill att jag fortsätter vara kund hos dem / deras partner. NK – NOPP – De vill ha betalt för att jag ska få information om deras och deras partners produkter...
Visst om koret hade varit ett kreditkort så kan jag förstå att det är en årskostnad. Men detta är ju ett simpelt lojalitetskort / kundkort / förmånskort! SEB kort bank är administratören av NK Nyckeln. Om jag var ansvarig på NK så skulle jag nog se mig om en ny förvaltare av förmånskoret. Det finns säkert många företag som är intresserad av goodwill. Uppenbarligen inte SEB.
WTF Skärpning NK!
/Peter Watz