På söndag är det Alla Hjärtans Dag!
Ett sätt är att uppmärksamma dina befintliga kunder med choklad! Det uppskattas! Ett annat sätt är att erbjuda dina nya kunder lite godishjärtan. Det är gott! Visa dina kunder att du uppskattar dem och tänker på dem!
Att hålla löpande kontakt med dina potentiella och befintliga kunder är viktigt.
Tre anledningar varför:
- Du påminner dem att du finns
- Du bygger förtroende med hjälp av ditt budskap
- Du bygger relation med dem
Vad kan man göra för att hålla kontakten?
- Skicka dem ett chokladhjärta med ett handskrivet kort. Det uppskattas nästan alltid. Ja det finns säkert de som inte äter choklad men det är tanken som räknas
- Ring dem! Ring dina kunder bara för att önska dem en trevig dag! Det kan i och för sig ta en hel del tid men ett par samtal hinner du kanske med
- Skicka e-post. Skriv något som de är intresserade av. Om du har en och samma målgrupp med samma intressen så kan du skicka samma mail till alla.
- Skicka e-post. Skriv ett mail till en person i taget. Gör det till dina 20 bästa kunder.
- Skicka ett vykort. Det uppskattas alltid! När fick du ett vykort i brevlådan senast? Du behöver inte skriva så mycket på varje kort. Min mor brukar skriva "Solen skiner som sa€#&!" på sina vykort. Det kanske inte jag skulle skriva men du förstår tanken. Ju mindre du skriver desto fler hinner du skriva.
- Bjud in på en informationsträff, föreläsning, webinarie etc. Att träffas är alltid trevlig! Enkelt att göra. Bjud på något enkelt att äta typ en matig macka och kaffe eller varför inte en sallad. Föreläs om något som är intressant, för dem. Jag gör detta regelbundet (se nedan för din inbjudan)
Det finns massor man kan göra för att hålla kontakten med sina blivande och befintliga kunder.
Detta och mycket mera kan du lära dig om i någon av utbildningarna som jag håller.