För att kunna säkerställa att webbplatsen fungerar som avsett krävs att cookies sparas på datorn.

Jag trodde först att distansutbildningen var en säljkurs, men det var det ju inte till min glädje. Då försvann rädslan. Peter är väldigt generös med att svara på frågor när man är osäker på något. Mina frågor fick omedelbart svar. Dessutom är han generös med humor och skämt, vilket gjorde kursen ännu roligare. Precis som du går på gym för att bli starkare, eller springer för att förbättra din kondition, så behöver du träna upp din självkänsla som egen företagare. Du måste tro på dig själv och dina tjänster som du säljer på riktigt. Jag tjänade igen kursavgiften 28 gånger före kursen var slut.

Läs mer om vad Haffi sagt.

Modul 1

De här grundprinciperna hjälper dig att ge dig mer energi så att du gör ditt bästa arbete, du kommer att känna dig starkare och mer inspirerad, du får en djupare relation till dina kunder, du kommer att känna sig framgångsrik och självsäker eftersom du vet att ditt arbete är betydelsefullt och kan förändra andra människors liv.

  • Röda mattan policyn®: Upptäck kundfiltreringssystemet som hjälper dig att bara arbeta med personer som är rätt för dig
  • Konsten att välja en huvudsaklig målgrupp och förstå deras problem och varför de köper det du erbjuder
  • Utveckla ditt personliga varumärke: Våga uttrycka dig själv fullt ut och förstå varför du kliver upp på morgonen och går till jobbet
  • Hur ska du prata om det du gör? Presentera dig på ett sätt som skapar en dialog och inte en monolog, utan att hålla en hisspresentation.

Modul 2

I den här modulen går vi igenom hur du blir en förebild inom din bransch. Du får strategier för att skapa förtroende och trovärdighet så att du kan bygga starkare relationer till dina potentiella kunder. Dessutom lär du dig en sak som är ännu viktigare. Tycker dina potentiella kunder om dig? Faktum är att om du inte är omtyckt så spelar allt annat ingen roll. Här får du tipsen, tricksen och hemligheterna som får kunderna att gilla dig.

  • Hur du etablerar dig som en välkänd och omtyckt expert inom din bransch
  • Hur du bygger förtroende över tid och de 6 nycklarna i att skapa kontakt
  • Strategier för att ta fram flera olika prisnivåer för dina tjänster
  • Hur du skapar informationsprodukter som bygger ditt förtroende och din expertstatus medan du ligger och sover
  • Trovärdighetsbyggare: Allt du behöver veta om visitkort, dina bilder, din hemsida, dina referenser, samarbetspartners och allt annat som skapar trovärdighet för dig
  • Hur du förvandlar främlingar till vänner och vänner till kunder. Plus hur du får inaktiva kunder att bli aktiva kunder igen
  • Hur du skapar flera olika nivåer i ditt tjänsteutbud så att du får fler kunder och tjänar mer pengar
  • Därför ska du alltid ha ett "alltid något att bjuda in till" erbjudande

 

Modul 3

De flesta tjänsteföretagare gör misstaget att sätta ungefär samma pris som sina kollegor i branschen, eller helst lite lägre. Man vill ju inte ha ett så högt pris att kunderna inte har råd, eller hur? Men hur vet vi vad kunderna har råd med, egentligen? Det viktiga när du sätter pris är hur du värderar dig själv. Om du inte sätter högt värde på dina tjänster så kommer inte dina kunder att göra det heller. Det lättaste i hela den här processen är det supersimpla bokningsamtalet där du ställer fyra enkla frågor som får kunden att vilja boka dig.

  • Sätta rätt pris för just dig och dina tjänster
  • Hur du benar ut alla fördelar dina kunder får när de anlitar dig och sätter ett ekonomiskt värde på dem
  • Varför du aldrig ska tänka "fattigdomstankar" när du arbetar med dina kunder
  • Dina olika prismodeller och hur du ska använda dem
  • När ska du sänka priset, ge rabatter eller andra specialpriser?
  • Och när ska du höja priset (överraskande svar!)
  • Det supersimpla bokningssamtalet
  • Hur du släpper förutfattade meningar angående prissättning
  • 4 enkla frågor som du använder för att boka in kunderna
  • Vad du ska göra om du känner dig osäker på en viss kund eller vid ett visst tillfälle
  • Därför ska du glömma alla typer av lömska säljtekniker – de är inget för oss

Modul 4

Det är nu som du kan börja marknadsföra dig. Men bara om du redan gått igenom de tre första modulerna. De är avgörande innan du börjar marknadsföra dig. Det är nu vi börjar arbeta med att ge dig och ditt företag uppmärksamhet som sedan gör att dina potentiella kunder kommer att testa din grund, bygga relation och förtroende för att sedan granska ditt pris och när förtroendet stämmer överens med priset på din tjänst så kommer kunden att inleda det supersimpla bokningssamtalet.

  • Hur du ska nätverka effektivt: Om du säger "Nätverka? Usch!", så kan du vara lugn. Med våra 3 enkla nycklar nätverkar du som ett proffs även om du tidigare tyckt att det varit obehagligt
  • 20 listan: Hur får du kontakt med personer som du inte känner? Det här är de 20 viktigaste personerna för dig och din framtid som kan påverka och ge dig uppmärksamhet mot din målgrupp. Du får en enkel struktur på vilka du ska kontakta och hur du gör det på rätt sätt
  • Kundtipsstrategin: Hur du får dina befintliga kunder att tipsa dig om andra som kan behöva din hjälp
  • Hålla kontakt strategin: Hur du ska hålla kontakten med dina befintliga kunder regelbundet för att bygga förtroende och skapa en ännu bättre relation, så att de tar kontakt med just dig när de behöver hjälp.
  • Föreläsningsstrategin: Hur du får uppmärksamhet genom att föreläsa inför din huvudsakliga målgrupp. Plus hur du får föreläsningsuppdrag, tips på att skapa innehåll till din föreläsning och hur du snabbt och enkelt tacklar pirr i magen (eller skräck!) innan föreläsningen
  • Skrivstrategin: Hur du skriver artiklar, blogginlägg och annat som ger dig uppmärksamhet
  • Webb och sociala medier strategin: Vad du ska göra för att få uppmärksamhet genom en målgruppsanpassad hemsida och via sociala medier

Plus mycket, mycket mer ...

Självstudiekurs

Självstudiekursen är ett sätt för dig att lära dig BliFullbokad-konceptet utan schema. Du kan när som helst under 6 månader ta till dig allt material som ingår.

  • 12 timmars material
  • Frågor och arbetsuppgifter
  • Se filmerna på internet vart du än är
  • 6 månaders tillgång

Mer information Beställ mot faktura

Distansutbildning

Det är inte vem som helst som får gå distansutbildning i BliFullbokad.nu. Peter har sin Röda Matta Policy®

Först och främst måste du arbeta med tjänster dvs att du levererar tjäsnter. Att du är t.ex. är Advokat, Revisor, Massör, Coach, Föreläsare, Arkitekt etc. Om du säljer produkter tillsammans med dina tjänster så är det ok.

Sedan att du ...

  • Är tjänsteföretagare
  • Är villig att göra förändringar
  • Kan ta order och beslut
  • Vill få ett bättre liv
  • Håller tiden
  • Är possitiv och hjälpsam

Om du stämmer in på detta så är du välkommen att ansöka om en plats. Du kommer få ett samtal med ytterligare frågor. Om du passar in så får du därefter en faktura som ska vara betald före vi startar.

Mer information Anmäl intresse

Sagt om utbildning...

  • Bengt Bergshem

    Bengt Bergshem

    Nexia

    BliFullbokad.nu-konceptet är väldigt bra oavsett vilken bransch du är i. Själva innehållet i kursen är generellt men Peter besitter väldigt stor kompetens när det gäller marknadsföringen och du får unika och specifika tips som passar för just dig och ditt företag oavsett om du jobbar som konsult, jurist, massör, finansiellrådgivare, naprapat eller som annan tjänsteföretagare. Det är imponerande att Peter har den kunskapen att kunna förmedla enkla råd som fungerar och som inte är kostsamma eller krångliga.

    Läs mer om vad Bengt sagt.

  • Johan Arnkil

    Johan Arnkil

    Ocean Harmony

    Jag var med och rekommenderar den varmt, har fått massvis med information och tips om hur jag kan skapa förtroende och få fler kunder. Nu behöver jag inte ta lågt betalda uppdrag från andra massageföretag utan kan lägga min tid på att marknadsföra mig och mitt eget företag och kan kommunicera värdet på mina behandlingar så att jag kan ta såpass mycket betalt att jag kan leva på mitt företag. Gör det du också!

    Läs mer om vad Johan sagt.

  • Camilla Westling

    Camilla Westling

    Naprapat

    Utbildningen var värd varenda krona. Jag fick så mycket för priset, även om jag kände igen det mesta av vad jag borde göra. Peter Watz var otroligt engagerad och verkligen generös med sina förslag och idéer på hur jag borde jobba smartare. Jag har äntligen börjat blockera tid i schemat, för att inte ha fulltids­beläggning med inbokade kunder. Jag behöver ju frigöra tid till annat också. Jag ökade min omsättning med 34 % kvartal 2 mot samma kvartal året innan.

    Läs mer om vad Camilla har sagt.

  • Haffi Gíslason

    Haffi Gíslason

    Jag trodde först att distansutbildningen var en säljkurs, men det var det ju inte till min glädje. Då försvann rädslan. Peter är väldigt generös med att svara på frågor när man är osäker på något. Mina frågor fick omedelbart svar. Dessutom är han generös med humor och skämt, vilket gjorde kursen ännu roligare. Precis som du går på gym för att bli starkare, eller springer för att förbättra din kondition, så behöver du träna upp din självkänsla som egen företagare. Du måste tro på dig själv och dina tjänster som du säljer på riktigt. Jag tjänade igen kursavgiften 28 gånger före kursen var slut.

    Läs mer om vad Haffi sagt.

  • Annica Larsson

    Annica Larsson

    Hälsans tecken

    Det jag gillade med kursen var att få en annan persons perspektiv och tankegångar när det gäller marknadsföring. Och Peter gav oss många bra knep på hur vi kan hålla kontakten med kunderna. Och att den här kursen inte handlar om att man ska bli en säljare. Det blir mycket enklare att sälja eftersom kunderna kontaktar dig på grund av din marknadsföring, men någon säljare behöver du inte bli, vilket jag tycker är skönt.

    Läs mer om vad Annica sagt.

Mentorprogrammet

Flera av de deltagare som gått utbildning i konceptet har haft en önskan om en fortsättning. För att möta detta önskemål finns mentorprogrammet - ett program som innebär en kontinuerlig förtsättning tillsammans med andra deltagare. Varannan vecka har gruppen online-möten där du får hjälp och inspiration kring marknadsföring och verksamhetsutveckling - men även möjligheten att dela med dig av just dina erfarenheter.

Mer information

Ett möte, en möjlighet!

Behöver du inspiration?

Varje månad skriver Peter ett eller två inspirerande brev om marknadsföring, försäljning och affärsutveckling. I brevet finner du tips, inbjudningar, erbjudanden och annat som kan inspirera dig som är tjänsteföretagare.

Tveka inte att påbörja din prenumeration! Brevet är kostnadsfritt och du kan avanmäla dig när du vill.

Prenumerera gratis